To fluer med et smæk

languageDet er ikke den mest digitale løsning, men at kunne tage på uddannelse i et andet land, for samtidigt at lærer sproget, er noget mange ikke ville sige nej til. Dem der tager på ferie, har sjældent det, at lærer lokal sproget, som et specifikt mål.

Derimod, er der sprogrejser, hvor det eneste fokus, er at lærer sproget, typisk i et meget intensivt forløb. Denne måde kan give rigtig gode sproglige evner, men der er så ikke tid til så meget andet.  Hele kulturen og hvad landet ellers kan tilbyde, er ofte en mangel.

Vil man slå to fluer, hvis ikke tre, med et smæk, kan man undersøge muligheden for en efteruddannelse. Ikke mange ved, at det er muligt at efteruddanne sig, inden for sit fag. Fx kan man tage på en coachuddannelse, hvor der er plads til både ledere og konsulenter, selv uden coach erfaring.

Rejs og lær

Det kan undres, om det betyder uddannelsen er på et fremmedsprog, men nej. Uddannelsen er på dansk, men kan tage sted på Kreta. Her kommer så de to fluer med et smæk, uddannelse og en ny kultur. Ønsker man at tilegne sig ever inden for sproget, vil der være rig mulighed for at prøve enkelte fraser af på resturanter eller i supermarkedet, og dermed kommer den tredje flue.

For nogle kan det virke uoverskueligt med tre fokus punkter, men det behøver ikke være et fokus for at ske. Kulturen og sproget er omkring en hele tiden, og dermed får man et indtryk inden for begge dele, uden at arbejde synderlig hårdt for det.

Selve uddannelsen, tager heller ikke al tid i verden fra dig. Der bliver planlagt således, at det er muligt at tage ud og opleve området.

Hjælpe andre og sig selv

At være coach, betyder man har nogle metoder, til at hjælpe andre der sidder fast. Det kan enten være i livet, på arbejdet eller andet. Det kan også være man selv er i tvivl om, hvor man begiver sig hen af, og dermed kan man bruge disse metoder selv.

Som leder, chef eller lignende, har man oftest medarbejdere under sig. Disse mennesker, mister til tider modet og motivationen, og dermed er det lederes job, at motivere dem igen. Her kan de metoder komme i brug, om medarbejderen sidder fast privat eller i sit arbejde, kan man hjælpe dem videre.

Gladere og mere motiverede medarbejdere, skaber en bedre arbejdsplads, og dermed en mere effektiv produktion. Dette giver en bedre omdømme af arbejdspladsen, og alt dette kan blive skabt ved, at lederen har mulighed for at aktivere sine medarbejdere individuelt.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Comments are closed.