Indbyrdes forbrugerkommunikation hjælper på tilliden

Næsten alle her i det moderne web-baserede samfund har prøvet at handle på nettet. Det er så dejligt nemt at vi ikke behøver at rende fra ende til anden i byen for at lede efter en butik som fører netop det lille niche produkt som tante Olga ønsker sig til jul. Nej, istedet kan vi i ro og mag finde det online og bestille det hjemme fra sofaen af – dejligt nemt og bekvemt. Det kan dog være svært at hitte ud af hvilken webshop man skal benytte sig af, da der faktisk findes en del semi-suspekte sider som enten snyder de handlende, eller som man ikke kan komme i kontakt med hvis produktet efterfølgende går i stykker.

Trustpilot skaber tillid
Der er dog en nem og enkel måde hvor man kan få en god fornemmelse for om webshoppen er til at stole på. På Truspilot.dk kan brugere af alle netbutikker såvel som regulere virksomheder i Danmark nemlig give deres mening til kende og du kan lynhurtigt se hvad andre brugere mener om en given netbutik. Selvom det ikke giver et endegyldigt svar så er det trods alt en god indikator hvis ni ud af ti brugere rater en netbutik dårligt. Hvis vi fx kigger på Sommer as anmeldelser har de fået et relativt højt antal stjerner, hvilket så betyder at Sommer as er ratet højt. Det betyder så som sagt at det er en butik man bør have tillid til. Det at Trustpilot bygger udelukkende på hvad forbrugerne selv fortæller om virksomhederne og de enkelt webshops betyder at man derved bør kunne stole ret meget på hvad Trustpilot viser. Samtidig kan virksomhederne komme med svar på tiltale således at folk ikke bare kan usagligt trashe en virksomhed, men at man rent faktisk kan få balanceret kritik begge veje. Det er altså alt i alt en god ide at hoppe forbi Trustpilot før man shopper på nettet.

This entry was posted in Kommunikation. Bookmark the permalink.

Comments are closed.