En anden type kommunikation

Kommunikation er langt mere end blot det at kunne snakke sammen. Det handler om at få bragt det rigtige budskab frem, og samtidig at få det frem på den rigtige måde og være sikker på at modtageren har opfattet det. Ok det er måske en noget snæver måde at anskue kommunikation på. For kommunikation er trods alt så meget mere end bare det at få et budskab fra en fortæller til en modtager. Nej det handler fx også om hvordan en virksomhed brander sig selv til den generelle offentlighed og ikke have en enkel specifik modtager i tankerne. Det handler også om hvordan man fx sørger for at mulige kunder som fx gerne vil købe kaffeautomater nemt kan finde en god leverandør af en kaffeautomat. Specielt hvis virksomheden fx kalder sine produkter for kaffemaskiner, og den mulige kunde bruger søgeordet “kaffeautomat”, så er det langt fra sikkert at man kan finde lige netop den her virksomhed som er gode til at sælge kaffeautomater.

Det er nemlig ikke altid sådan bare ligetil at finde det man gerne vil på nettet. Derfor gør virksomheder utroligt meget ud af at komme til at rangere højt på google søgninger således at virksomheden kan findes af prospektive kunder. Min praktikplads skulle fx finde et godt tilbud på en vandkøler, men jeg ved at ham som skulle stå for at købe den havde meget svært ved at finde den rigtige udbyder, da de første som poppede op på google ikke rigtigt havde noget med vandkølere og vandautomater at gøre. Det viser et godt eksempel på hvor vigtigt det er for virksomheder at brande sig online og gøre noget ud af deres søgerangering hos google. Uden tanke på SEO bliver det nemlig svært for det fleste virksomheder at få afsat deres produkter – lige gyldigt om de har de bedste produkter og de laveste priser.

This entry was posted in Kommunikation. Bookmark the permalink.

Comments are closed.